Rada navrhuje Ninisterstvu školství dva pedagogy na ocenění
13.01.2017
Rada Zlínského kraje vyjádřila souhlas s podáním návrhu na udělení medailí Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky dvěma pedagogům, a to Petru Hajnému, řediteli Střední školy hotelové a služeb Kroměříž, a Emilii Šimordové, ředitelce Základní umělecké školy Hulín.
"Oba kandidáty, které Ministerstvu navrhujeme na udělení medaile, za sebou mají vynikající dlouhodobé působení v oblasti školství a vzdělávání mládeže v našem regionu a zcela splňují podmínky na udělení resortní medaile Ministerstva školství. Pokud bude náš návrh schválen, samotné ocenění probíhá v Praze obvykle při příležitosti Dne učitelů 28. března," sdělil radní pro školství ve Zlínském kraji Petr Gazdík.
Zdůvodnění návrhu:
Ing. Petr Hajný
Ing. Petr Hajný je od roku 1990 ředitelem Střední školy hotelové a služeb Kroměříž. Škola, kterou řídí, nabízí široké vzdělávací možnosti, vzdělávací nabídka je zaměřena na gastronomii, hotelnictví, podnikání, chovatelství a zahradnictví. Ve škole se také vzdělávají žáci se speciálními vzdělávacími potřebami ve stavebních, strojírenských a gastronomických oborech. Vzdělávání a školské služby se uskutečňují v několika budovách, škola má vlastní pekárnu, cukrářské dílny, Hubert - centrum, zahradnické dílny. Ing. Petru Hajnému se podařilo v uplynulých letech realizovat v rámci optimalizace náročná sloučení několika školských subjektů a úspěšně převzít a rozvíjet jejich vzdělávací nabídku.
Pod vedením Ing. Petra Hajného škola navázala dlouhodobou spolupráci s mnoha sociálními partnery. Ing. Petr Hajný cíleně rozvíjí intenzívní spolupráci s profesními organizacemi (Národní federace hotelů a restaurací ČR, Asociace kuchařů a cukrářů ČR, Společenstvo cukrářů ČR, Asociace číšníků ČR, Česká barmanská asociace, Podnikatelský svaz pekařů a cukrářů ČR, Someliérský klub ČR, Šejkr - klub ČR, Asociace průvodců ČR, Česká jezdecká federace, Agrární komora, Hospodářská komora ČR). Stále většího významu nabývá členství školy v regionální radě Asociace hotelů a restaurací se sídlem v Lázních Luhačovice. Na základě této odborné spolupráce jako jedna z 20 pilotních škol ČR vytvořila tři vlastní školní vzdělávací programy v rámci projektu PILOT S.
Škola se pod vedením Ing. Petra Hajného velmi dobře prezentuje účastí v regionálních, celostátních i mezinárodních soutěžích, žáci, které škola vychovává, se umisťují na předních místech. Škola je také organizátorem a spolutvůrcem několika regionálních, celostátních i mezinárodních soutěží, workshopů a konferencí.
Ing. Petr Hajný mimo jiné úzce spolupracuje se Zlínským krajem při zajišťování prestižních krajských aktivit a akcí, např. při oceňování pracovníků ve školství, žáků, dobrovolných pracovníků nebo při vyhlašování sportovce Zlínského kraje.
Emilie Šimordová
Emilie Šimordová se zasloužila o úspěšný rozvoj Základní umělecké školy Hulín, příspěvkové organizace, zřizované od roku 2001 Zlínským krajem. Kořeny hudební školy v Hulíně sahají již k roku 1954, nicméně jako samostatná škola vznikla až v roce 1978. V roce 1985 byla ředitelkou školy jmenována právě paní Emilie Šimordová, která organizaci úspěšně řídí doposud. Škola prošla za ta léta mnoha změnami, rozšířila se nabídka vyučovaných hudebních nástrojů i nabídka uměleckých oborů - dnes jsou na škole vyučovány tři umělecké obory - hudební, výtvarný a literárně-dramatický, které spolu úzce spolupracují. Během svého dlouhodobého a cíleného působení v roli ředitelky paní Šimordová nemalým dílem přispěla k rekonstrukci a modernizaci prostor, ve kterých se realizuje umělecké vzdělávání.
Ve škole se vzdělává celkem 400 žáků, což znamená, že kapacita školy je naplněna na 100%, o studium na škole je dlouhodobě velký zájem. Vyučování probíhá také na dalších místech v ZŠ Kostelec u Holešova, ZŠ Pravčice a v Kulturním klubu Hulín. Na škole působí soubory jako např. Dětský pěvecký sbor Zvonky s dlouholetou tradicí, který úspěšně reprezentuje školu i Zlínský kraj na pěveckých soutěžích vyhlašovaných MŠMT a získává nejvyšší ocenění v domácích i zahraničních soutěžích, dále pak Dechový orchestr Morava, žesťové trio, pěvecká seskupení, hudební soubor Bohemica a soubor Dixieland.
Základní umělecká škola Hulín spolupracuje s řadou subjektů a institucí. Tato spolupráce přináší významná pozitiva. Ke vzájemné výměně zkušeností a k poznávání kultury jiných zemí přispívá i mezinárodní spolupráce, kterou ředitelka školy navazuje se zahraničními partnery. Taková spolupráce inspiruje v další práci a obohacuje o nové poznatky jak žáky, tak i učitele. Škola spolupracuje se Základní uměleckou školou ve Zlatých Moravcích (Slovensko) a s partnerskou Państwowou szkolou muzycznou I.st.om.Marcina Kamińskiego w Sierpcu (Polsko). Dechový orchestr Morava ZUŠ Hulín pravidelně spolupracuje s Dechovým orchestrem z Dolnej Súče (Slovensko).
Jako ředitelka školy se zapojuje do řady projektů, jako např. do projektu ZLINART v rámci 3. výzvy Zlínského kraje Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v oblasti podpory Dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení, což se příznivě podílelo na zkvalitňování vyučovaných oborů. Významně se podílela na organizaci v pořadí už třetího ročníku projektu základních uměleckých škol zřizovaných Zlínským krajem ZUŠKA? ZUŠKA!, jehož cílem bylo založit novou festivalovou tradici a představit veřejnosti umění v podání žáků a učitelů základních uměleckých škol a tím prezentovat úroveň jejich vzdělávání.
Významný podíl má paní Emilie Šimordová na pořádání festivalu mládežnických dechových orchestrů, Festivalu V. Smoly, který se v letošním roce konal již potřicáté.
Žáci školy získávají nejvyšší ocenění v krajských a ústředních kolech soutěží ZUŠ, v recitační soutěži Wolkerův Prostějov, v mezinárodní soutěži ve zpěvu komorních ansámblů Stonavská Barborka, v mezinárodní interpretační soutěži "PRO BOHEMIA", v mezinárodní interpretační soutěži dechových nástrojů a v mezinárodní soutěži v komorní hře v polském Sierpcu.
Přirozená autorita ředitelky školy, její zkušenosti a zájem o vytvoření podnětného prostředí pro žáky ve všech oblastech vzdělávání se pozitivně promítají do celkové úrovně školy.
Sdílet: